Wat hield het onderzoek in jullie project in?
“Merkbekendheid creëren en de propositie communiceren naar de aangegeven doelgroepen, was de eigenlijke opdracht. Van daaruit zijn we gaan bekijken wat er moest gebeuren om die communicatiedoelstelling te behalen. Dus hebben we de kernwaarden onderzocht door in gesprek te gaan met diverse mensen in de betrokken organisaties. Ook hebben we zoveel mogelijk gesproken met onze doelgroepen. Dat leverde input op voor de naam, de juiste tone-of-voice, huisstijl en website (en meer). In iedere fase maakten we schetsen of prototypen en legden die steeds weer voor aan de doelgroep. Zo bouwden we stapsgewijs aan een resultaat dat we aan onze opdrachtgevers hebben gepresenteerd.”
Hoe heb je samengewerkt met de opdrachtgever(s)?
“De opdrachtgevers (Ben Veld namens Fontys Hogeschool ICT en Max den Dopper namens Greenhouse Group) waren erg betrokken bij het project. Doordat we één van de opdrachtgevers ‘in huis’ hadden, konden we snel beslissingen nemen. We hebben ook nauw contact onderhouden met mensen van de Greenhouse Group. Iedere week hielden we een demo waardoor de opdrachtgevers steeds feedback konden geven. Daarnaast hebben we een aantal keer samengewerkt met de mensen van de Greenhouse Group. Dat is typisch iets waar Bean Open Lab voor staat. Kennis en faciliteiten delen om projecten op die manier naar een hoger niveau tillen. Het onderzoek, het praten met mensen gaf het project vaak een flinke boost en was erg leerzaam voor ons allemaal.”
Student Joris van Oers